antreprenoriat
Metoda Colgate a lui Larry Page de alegere a afacerilor in care sa investeasca
5:07 AMAm gasit un clip in care Larry Page (Google) vorbeste despre cum primeste foarte multe propuneri de la start-up-uri care cauta finantare si cum le selecteaza pe cele in care investeste.
Ii spune metoda Colgate si mi se pare buna de stiut de antreprenori in general. Se refera daca, la fel ca si spalatul pe dinti care se face in mod normal de doua ori pe zi, afacerea care i se propune este despre ceva ce oamenii ar folosi de doua ori pe zi.
O alta intrebare care face diferenta este daca acel produs iti schimba viata in bine.
E un mod de a gandi in stil mare, si ceva la care au aratat ca se pricep foarte bine cei de la Google.
Clipul se poate vedea aici:
1. Produse de igiena si ingrijire
Nu degeaba i se spune metoda Colgate. Produsele de igiena orala (pasta si periuta de dinti, apa de gura, ata dentara) se folosesc si de doua ori pe zi si sunt si foarte bune pentru sanatate. Tot in categoria igiena ar fi si produsele ca: sapun, hartie igienica, prosoape de baie, apoi in cazul femeilor mai sunt si apa micelara sau alt demachiant, si dischete sau altceva folosit pentru curatarea fetei, iar pentru casa prosoape de hartie, detergent de vase.
In categoria de ingrijire ar fi creme, suplimente alimentare, balsam de buze si produse specifice in functiile de nevoile fiecaruia ca suplimente, solutia pentru lentilele de contact, sau picaturi pentru ochi, aparate de testat glicemia poate. Iar pentru casa odorizant de camera.
Filtrele de apa intra si ele pe undeva dar nu stiu exact unde. La fel si produsele pe care le folosim pentru a manca, sau pentru a bea, si probabil mancarurile si bauturile in sine. Ca apa si paharul sau sticla de apa reutilizabila, paine poate, pentru cei care consuma la fiecare masa. Eu mai degraba folosesc condimente.
2. Site-uri si produsele prin care le folosim
Si nu degeaba s-a gandit la metoda asta chiar cineva de la Google. Site-uri ca Google, Gmail/Yahoo Mail/Outlook, Facebook, WhatsApp, Instagram, YouTube etc (fiecare stie drogul lui :)) ) se folosesc de majoritatea dintre noi de cel putin doua ori pe zi pentru ca ne ajuta cu informatii, educatie, conexiuni, comunicare, inspiratie, motivare samd
Ar fi apoi produsele ca telefoane, laptopuri, cabluri de incarcare, mouse, geanta pentru laptop. WI-FI, televizor, telecomanda.
3. Alte produse
Bani, card, masina, cheie de masina, ochelari de vedere / lentile, ochelari de soare, aparat de ar conditionat sau ventilator, haine, incaltaminte, pat, perne, asternuturi, chei, portofel... si sunt sigura ca lista poate continua.
Pasul urmator ar fi sa te intrebi:
Cum poti crea ceva mai bun decat ce se foloseste acum sau care poate completa perfect produsul actual?
Ce s-a schimbat in tehnologie in ultimii ani si nu ar costa foarte mult sa schimbe jocul pentru produse ca cele de mai sus?
Ce fel de locuri le ofera acum si cum poti crea ceva cu servicii mai bune?
Exemple de produse cu folosire zilnica care au fost imbunatatite in ultimii ani sau care le pot completa pe cele deja existente: sapunul lichid, hartia igienica umeda biodegradabila, filtru pentru monitor care protejeaza ochii, detergent de vase cu ingrediente ce protejeaza mainile, haine cu protectie SPF, balsam de buze cu SPF, chei de masina cu tracker, localizare GPS, apa de gura cu probiotice pentru flora bucala, baterii cu durata de viata mai lunga sau procesoare mai eficiente energetic, aplicatii pentru protectia datelor personale, sau care prioritizeaza continutul educational, analize de sange fara intepaturi, sisteme de monitorizare care indica cand filtrul de apa trebuie schimbat, telecomenzi / televizoare care sa aiba comenzi vocale, portofel sau material care sa protejeze cardurile de scanari neautorizate..
Iar dupa alegerea unui produs pe care vrei sa il creezi sau sa il popularizezi mai mult, urmeaza binenteles construirea afacerii si promovarea :)
0 comments